Spoločnosť DAF predstavuje model CF Electric s predĺženým dojazdom

Spoločnosť DAF Trucks robí ďalší krok vo vývoji elektrických hnacích sústav: zdvojnásobuje dojazd modelu DAF CF Electric, vybaveného technológiou VDL e-power, na viac ako 200 kilometrov. Predstavenie novej generácie akumulátorov navyše znamená zníženie hmotnosti o 700 kg, čo sa priamo prejaví ako vyšší užitočné zaťaženie.

Spoločnosť DAF sa pohybuje na samej špici vývoja a predaja plne elektrických nákladných vozidiel. Skúšobná prevádzka prvých modelov CF Electric sa začala už v roku 2018 u nemeckých a holandských zákazníkov. Následne sa začala predávať druhá generácia, vybavená novým softvérom a novou prístrojovou doskou.

Ťahač a podvozok
Model DAF CF Electric je ideálny vďaka svojim nulovým emisiám a tichému použitiu v mestských oblastiach a spĺňa všeobecné požiadavky na distribúciu, dodávky do supermarketov a zvoz odpadu. Spoločnosť DAF aktuálne ponúka model CF Electric ako ťahač 4×2 (CHJS 37 ton) a ako vozidlo s podvozkom v konfigurácii 6×2 s riadenou vlečnou nápravou pre maximálnu manévrovateľnosť (CHJS 28 ton).

Osvedčená a spoľahlivá technológia
Najnovšia generácia vozidiel CF Electric stavia na osvedčenej spoľahlivosti a užívateľskej prívetivosti predchádzajúcich generácií. Novo je v súčasnej generácii doplnený lítiumiónový akumulátor s kapacitou 350 kWh (efektívna kapacita 315 kWh). Okrem väčšieho množstva energie je akumulátor tiež oveľa ľahší – o celých 700 kg. Toto zníženie sa priamo prejavuje vo vyššej kapacite užitočného zaťaženia. Akumulátor je uložený v gélu, preto teplota vždy zostáva v rozmedzí 25 až 40 stupňov Celzia bez ohľadu na počasie, čo podporuje výdrž a konzistentný výkon akumulátora.

500 kilometrov denne na elektrický pohon
Vďaka zvýšenej kapacite akumulátora, ktorý má pritom stále rovnaké rozmery, má teraz model CF Electric dojazd viac ako 200 kilometrov. To je dvojnásobok v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami. Úplné nabitie akumulátora sa zvyčajne vykonáva v domovskej základni vozidla a trvá približne 75 minút pri použití nabíjacej stanice s výkonom 300 kilowattov.

Dobíjaním akumulátora pri nakládke alebo vykládke či počas prestávky v prevádzke vozidla je možné v modeli DAF CF Electric prejsť až 500 kilometrov denne úplne na elektrický pohon. To je veľmi výhodné z hľadiska produktivity a efektivity vozidlá.

Konkrétne rady ohľadne nadobudnutia a použitia
Používanie elektrických vozidiel vyžaduje od zákazníkov špecifický prístup. To je dôvod, prečo spoločnosť DAF ponúka svojim zákazníkom podporu prostredníctvom pokročilých modelov simulácie trasy, ktoré napomáhajú čo najefektívnejšiemu plánovaniu pre vozidlo, vrátane praktických rád k šikovnému a účinnému dobíjaniu akumulátora. Spoločnosť DAF taktiež ponúka poradenstvo – spolu s vybranými dodávateľmi, ako je spoločnosť VDL –, týkajúce sa optimálnej infraštruktúry pre nabíjanie. 

Predaj začína v septembri
Model CF Electric s predĺženým dojazdom sa začne predávať v septembri, pričom prvé dodávky sa predpokladajú na začiatku roka 2021.

„Dôležitý krok vpred“
„Vďaka predĺženému dojazdu upevňuje model CF Electric našu čelnú pozíciu v oblasti elektrickej cestnej prepravy,“ uvádza Ron Borsboom, výkonný riaditeľ produktového vývoja v spoločnosti DAF. „Toto vozidlo bolo vyvinuté v reakcii na silnejúce požiadavky na zvýšenie kvality ovzdušia v našich mestách a zníženie emisií CO2. Päťsto kilometrov denne úplne na elektrický pohon už je parameter, s ktorým môžu prevádzkovatelia prepravy lepšie pracovať.“

DAF CF Electric | Ťahač FT – Technické údaje

Podvozok                                                                    4×2

Rázvor                                                                        380 centimetrov

Hmotnosť ťahača                                                         9 000 kg

Elektromotor                                                               210 kW

Krútiaci moment                                                           2 000 Nm

Kapacita akumulátora                                                  350 kWh (efektívna kapacita 315)
Dojazd plne nabitého vozidla                                        až 220 km
Rýchle nabitie akumulátorov                                         75 minút (pri 300 kW)

DAF CF Electric | Podvozek FAN – Technické údaje

Podvozok                                                                    6×2, vlečená náprava

Rázvor                                                                        380/420/460/480 centimetrov

Hmotnosť vozidla s podvozkom                                    10 200 kg

Elektromotor                                                               210 kW

Krútiaci moment                                                           2 000 Nm

Kapacita akumulátora                                                  350 kWh (efektívna kapacita 315)

Dojazd plne nabitého vozidla                                        až 220 km

Rýchle nabitie akumulátorov                                         75 minút (pri 300 kW)

Modely DAF XF a CF získali ocenenie Good Design Awards

Modelové rady DAF CF a XF získali prestížne medzinárodné ocenenie Good Design Awards za svoj „vynikajúci dizajn a inováciu“. Cenu v kategórii Produktový dizajn v automobilovom priemysle a doprave udeľuje 55 členov poroty z organizácie Good Design Awards, ktorá sídli v Austrálii. Spoločnosť DAF Trucks predstavila nové modelové rady CF a XF na austrálskom trhu tento rok v marci.

Každoročné ocenenie Good Design Awards je jedným z najstarších a najprestížnejších medzinárodných ocenení za dizajn a inovácie: jeho história siaha až do roku 1958. Od zavedenia vozidiel radu DAF LF, CF a XF novej generácie zbiera spoločnosť DAF ceny na celom svete, okrem iného napríklad tituly pre nákladné vozidlá roka International Truck of the Year, Fleet Truck of the Year, Green Truck of the Year a Construction Truck of the Year.

„Pozitívny vplyv na podnikanie a životné prostredie“

Porota Good Design Awards vyjadrila pochvalu vozidlám DAF CF a DAF XF: „Stanovujú nový štandard v zmysle štýle, funkcie, bezpečnosti, trvalej udržateľnosti a výkonnosti nákladných vozidiel. Inovatívny prístup dal vzniknúť vozidlu, ktoré má pozitívny vplyv na koncového používateľa, na podnikanie aj na životné prostredie. Design ponúka chytrú kombináciu aerodynamického prevedenia a vlastností a tiež zdokonalenú hnaciu sústavu, čo viedlo k vzniku vozidlá s ekologickejšími vlastnosťami pre životné prostredie, ktoré napriek tomu poskytuje lepší výkon.“

„Sofistikované a dômyselné prevedenie“

Dizajn interiéru pripomína osobný automobil, takže ako uviedla porota vo svojom rozhodnutí: „To dopĺňa sofistikované a dômyselné prevedenie nákladného vozidla. Je výbornou ukážkou ergonomického usporiadania, príležitostí na prispôsobenie, použitie pevných a trvanlivých materiálov a vynikajúcich vlastností z hľadiska odtlmeniu hluku a vibrácií. Tieto funkcie zaisťujú koncovému užívateľovi potrebné pohodlie.“

Tvrdá a oddaná práca

Richard Zink, riaditeľ marketingu a predaja a člen predstavenstva spoločnosti DAF Trucks: „Ocenenie Good Design Awards je viac než len symbol vynikajúceho dizajnu – predstavuje tvrdú a oddanú prácu spoločnosti DAF Trucks na konečnom cieli: zvýšiť ziskovosť podnikania našich zákazníkov na jednej strane a ponúknuť maximálne pohodlie pri každodennej práci vodičom vozidiel DAF na strane druhej.“

Rekordný počet 835 prihlásených

Ocenenie Good Design Awards v roku 2020 prilákalo rekordný počet prihlášok s ohromujúcimi 835 dizajnovými projekty, ktoré boli pri tohtoročnom udeľovaní cien hodnotené. Ďalšie informácie o ocenenie Good Design Awards nájdete na webovej stránke https://good-design.org/.

Spoločnosť DAF rozširuje zavádzanie školenie EcoDrive+ v Európe

Spoločnosť DAF zavádza školenie EcoDrive+ na celoeurópskom základe. Interaktívny školiaci program učí vodiča nového vozidla DAF, ako optimálne využívať systémy vo vozidle. Výsledkom je výrazné zníženie spotreby paliva, nižšie náklady na údržbu a spokojní vodiči.

Súčasťou dodávky nového vozidla DAF série LF, CF alebo XF je vždy komplexný popis funkcií vozidla. Hneď ako je všetko vysvetlené a kľúče odovzdané, dostane vodič tiež poukaz na program školenia DAF EcoDrive+. Tento poukaz platí šesť mesiacov a vodič ho môže využiť na účasť na intenzívnom, osobnom školeniu vo svojom vlastnom nákladnom vozidle. Školenie zaisťuje inštruktor vyškolený a certifikovaný spoločnosťou DAF.

Maximálny výkon z každej kvapky nafty

„Každé nové nákladné vozidlo DAF má na palube mnoho systémov (niekedy voliteľných), ktoré umožňujú dosiahnuť efektívnejšie, bezpečnejšie a uvoľnenejšie jazdy, „vysvetľuje Pascal Hochstenbach z Akadémie DAF pre vodiča. „Iba keď viete, ako systémy používať, môžete získať maximálny výkon z každej kvapky nafty.“

Menšie opotrebenie

Ďalšou výhodou znalosti správneho používania motorovej brzdy a systémov typu adaptívny tempomat je následné menšie opotrebenie bŕzd. Systémy ako ACC a AEBS zase prispievajú k zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky. Ako uvádza P:Hochstenbach: „Vodič, ktorý pozná svoje vozidlo skrz naskrz, má tiež oveľa väčší pôžitok z jazdy. Práve preto sa čas investovaný do programu školení DAF EcoDrive+ rozhodne vyplatí.“

O 10 % efektívnejší

Program školenia EcoDrive+ zvyčajne trvá približne jeden deň a zahŕňa ako teoretickú, tak praktickú časť. „Naši vodiči, ktorí absolvovali školenie, jazdí najmenej o 10 % efektívnejšie. To je pôsobivá návratnosť investícií,“ hovorí Marek Gunia, riaditeľ prepravy v poľskej spoločnosti BATIM. „Všimol som si tiež výrazného zníženia škôd na vozidlách. Školenie EcoDrive+ zlepšuje vodičské zručnosti a znalosti rôznych systémov vozidla. Vďaka tomu sú moji vodiči ešte väčšie profesionáli a je poznať, že sú v práci spokojnejší.“

Implementovanie
Vodičom nových vozidiel DAF vo Francúzsku, Nemecku, Poľsku, Holandsku, Taliansku, Španielsku a Veľkej Británii je školenie ponúkané štandardne. V závislosti od miestnych opatreniach v súvislosti s epidémiou COVID-19 bude spoločnosť DAF v blízkej budúcnosti zavádzať program školenia DAF EcoDrive+ v celej Európe.

Spoločnosť DAF Trucks dodala do Belehradu 44 vozidiel pre upratovanie mesta.

Spoločnosť DAF dodala 44 plne vybavených vozidiel pre upratovanie mesta Belehradu, hlavného mesta Srbskej republiky. Dodávka sa skladá z vozidiel LF a CF s rôznymi konfiguráciami podvozkov a nadstavieb.

Vozidlá DAF teraz tvorí polovicu vozového parku z 200 vozidiel pre upratovanie mesta Belehradu. Rozhodnutie prideliť zákazku v poslednom výberovom konaní opäť spoločnosti DAF vychádzalo z troch kľúčových prvkov: osvedčených servisných služieb, spoľahlivosti vozidiel a skutočnosti, že spoločnosť Gradska Ćistoća, zaisťujúca upratovanie mesta, môže zakúpiť a vykonávať servis plne vybavených vozidiel vrátane nadstavieb u miestneho DAF dealera Braca Crnomarkovic.

Vozidlá na zvoz odpadu
Spoločnosť Gradska Ćistoća je zodpovedná nielen za zvoz odpadu v Belehrade, ale aj za čistenie ulíc a udržiavanie prejazdnosti ciest, keď sneží. Okrem vozidiel na zvoz odpadu s bočným nakladaním a horným nakladaním s kapacitou 18 a 22 m3 obsahovala objednávka tiež cisternové vozidlá pre postrek ulíc a zametače, ktoré možno v zime ľahko konvertovať na snežné pluhy.

Srbské hlavné mesto sa rozrastá
„Belehrad sa neustále rozrastá, rovnako ako rastie počet jeho obyvateľov,“ uvádza Marko Popadic, riaditeľ spoločnosti Gradska Ćistoća. „V súčasnosti žije v meste a na predmestiach 1,7 milióna ľudí. Pracovné vyťaženie sa zvyšuje, a z toho dôvodu sa naše služby musia zlepšiť a zrýchliť. To znamená, že pre nás služby poskytované organizáciou dealera DAF a spoľahlivosť vozidiel majú kľúčovú dôležitosť. Nahradenie existujúcich vozidiel novými vozidlami DAF pomáha našim zamestnancom pracovať efektívnejším, bezpečnejším a hygienickejším spôsobom.“

Mimoriadna hrdosť
„V Srbsku sme zatiaľ takto veľkú objednávku nemali,“ hovorí Richard Zink, člen správnej rady spoločnosti DAF zodpovedný za marketing a predaj. „Spoločne s dealerom DAF Braca Crnomarkovic sme dodali kompletné riešenie, ktoré perfektne spĺňa potreby spoločnosti Gradska Ćistoća, zaisťujúcej upratovanie mesta. Tá má teraz vozový park približne 100 vozidiel DAF, ktoré sa starajú, aby boli ulice Belehradu čisté. To je niečo, na čo sme mimoriadne hrdí.“

Nezaťažuje firemný rozpočet! Už od 990 EUR mesačne.

Nové vozidlo DAF XF s mesačnou splátkou financovania už od 990 Eur pri uzavretí zmluvy o operatívnom lízingu na 36 mesiacov s dohodnutým nájazdom 100 000 km za rok. Ponuka platí pri uzavretí servisného kontraktu Full Care s mesačnou splátkou 109 Eur mesačne (Výsledná celková mesacná splátka je 1 099 eur). Akcia je platná maximálne na dve vozidlá
pre jedného zákazníka a pri dodaní a registrácii vozidiel do 30. novembra 2020. Ponuka podlieha kreditnému schváleniu.
Splátka nezahŕňa DPH a poistenie. Servisná zmluva Full Care kryje poruchy na celom vozidle, zahŕňa preventívnu údržbu a asistenčnú službu DAF ITS.
Je výslovne uvedené, že tento dokument slúži len ako východiskový bod pre ďalšie rokovanie. Všetky návrhy spoločností DAF a PACCAR Financial na uzavretie zmluvy, či už sú určené konkrétnemu zákazníkovi alebo nie, možno kedykoľvek odvolať a považujú sa za oslovenie potenciálneho kupujúceho / nájomcu za účelom prípravy nezáväznej ponuky. Priložený obrázok je ilustračný, konečná špecifikácia a typ sa môžu líšiť. Všetky
dodatočné opcie výbavy vozidla, zmena km nájazdu a doby trvania servisného kontraktu splátku navyšujú.

Požičajte si ma na rok. Použité vozidlo DAF XF už od 859 Eur na 12 mesiacov.

Použité vozidlo DAF XF už od 859 Eur na 12 mesiacov a 100 000km vrátane servisného kontraktu Xtra Care na celú dobu prenájmu.

  • Použité vozidlo DAF XF už od 859 Eur na 12 mesiacov a 100 000km vrátane servisného kontraktu Xtra Care na celú dobu prenájmu.
  • Istota nízkych mesačných nákladov v neistých dobách. Operatívny leasing na 12 alebo 24 mesiacov bez ďalších poplatkov.
  • Servisná zmluva Xtra Care kryje všetky poruchy na hnacom ústrojenstve, zahŕňa kompletnú preventívnu údržbu a asistenčnú službu DAF ITS.
  • Akcia platná do 30.9. 2020 na prvých 60 vozidiel, ponuka podlieha kreditnému schváleniu a aktuálnej ponuke skladových použitých vozidiel.
  • Splátka leasingu nezahŕňa DPH a poistenie, možnosť individuálnej kalkulácie na mieru zákazníkovi.
  • Vyslovene sa uvádza, že tento dokument slúži iba ako vstupný bod na začatie rokovaní.
  • Všetky ponuky a všetky návrhy spoločnosti DAF a/alebo PACCAR Financial na uzatvorenie zmluvy, či už sú určené pre konkrétneho zákazníka alebo nie, je možné kedykoľvek odvolať a považujú sa za pozvanie kupujúceho/nájomcu k predloženiu ponuky.
  • Kvalifikovaní kupujúci sú stanovení na základe interného kreditného skóringu.

Vozidlá DAF CF a XF sú k dispozícii s možnosťou prepínania pohonu predných kolies

Robustný a bezúdržbový systém, ktorého údržbu môže vykonávať ktorýkoľvek servisný díler DAF

Pre vozidlá, ktoré najazdia väčšinu kilometrov po ceste, ale niekedy musia jazdiť v teréne alebo v klzkých podmienkach, zavádza spoločnosť DAF hydraulický pohon predných kolies, ktorý možno aktivovať prepnutím spínača. Tento nový pohon „PXP“ bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Paul Nutzfahrzeuge a bude dostupný pre ťahače DAF CF a XF 4 × 2 poháňané motorom PACCAR MX-11 alebo MX-13. Ďalšie typy podvozku budú pokračovať neskôr v tomto roku.

Trvalý pohon všetkých kolies pre vozidlo, ktoré občas jazdí v teréne, zvyčajne zna-mená značné náklady v zmysle obstarávacej ceny, údržby a spotreby paliva. Niekedy je však veľmi dôležité mať k dispozícii extra trakciu, aby bolo možné prekonať priekopy, piesčité cesty, nespevnené vozovky na staveniskách a prudké svahy.

Pre takéto náročné okolnosti teraz spoločnosť DAF zavádza možnosť hydraulického pohonu predných kolies pre ťahače DAF CF a XF 4 × 2, ktorú možno aktivovať prepí-načom na prístrojovej doske. Ak vozidlo zaregistruje preklz poháňaných kolies, automaticky sa aktivuje funkcia dodatočného pohonu PXP (skratka pre „Paul Xtra Power“). Čím väčší je preklz v zadnej časti vozidla, tým viac ťažnej sily poskytnú predné kolesá.

Dostupné až do 4. rýchlostného stupňa
Pohonu predných kolies s možnosťou prepínania je k dispozícii v prvých štyroch rýchlostných stupňoch pre jazdu vpred a v prvom a druhom stupni spiatočky. Pri rýchlostiach vyšších ako 20 kilometrov za hodinu (a / alebo od 5. rýchlostného stupňa vyššie) prepne pohon PXP späť do pohotovostného režimu. Systém sa znovu aktivuje pri nižších rýchlostiach a vždy, keď je jeho použitie potreba.

Žiadne kompromisy v optimálnom využitiu
Aby bolo možné využívať pohon predných kolies s možnosťou prepínania, je náboj každého kola na prednej náprave vybavený hydraulickým motorom, ktorý vytvára krútiaci moment najmenej 6 435 Nm pri maximálnom tlaku systému 360 barov. To zaisťuje optimálny výkon a dlhodobú spoľahlivosť. Jedinečnosť funkcie spočíva v tom, že sú motory poháňané hydraulickým čerpadlom, ktoré sa montuje priamo na PTO motora, čo šetrí hmotnosť i miesto na podvozku. Navyše môže hydraulické čerpadlo poháňať aj komponenty, ako sú žeriavy, systémy ramien opatrených hákom, stabilizátory a systémy nakladačov, čo ponúka maximálnu efektivitu. To znamená, že ich stačí len jedna hydraulická nádrž, čo tiež vedie k zníženiu hmotnosti a úspore miestu na podvozku.

Novým systémom PXP znovu preukazuje spoločnosť DAF svoju schopnosť poskytnúť optimálne riešenie pre každú požiadavku prepravy. Premenlivý pohon predných kolies navyše prináša špecifické výhody v zmysle výkonu, hmotnosti a miesta na podvozku.

Prvý ťahač DAF opäť opúšťa výrobnú linku

Výrobné závody DAF v Eindhovene (Holandsko), Westerlo (Belgicko) a Leylande (UK) úspešne reštartovali výrobu. Počas uplynulých 4 týždňov výrobné závody implementovali nové hygienické a dištančné pravidlá. “Som hrdý na oddanosť a kreativitu našich zamestnancov. Teraz už môžeme pokračovať vo výrobe najlepších nákladných vozidiel na trhu pre našich zákazníkov.” Hovorí prezident DAF Harry Wolters.

Vo všetkých výrobných závodoch DAF v Holandsku, Belgicku a Spojenom Kráľovstve boli upravené stovky pracovných staníc. Jednotlivé úkony boli oddelené, došlo k modifikácii jednotlivých trás a úprave časových harmonogramov. Vzdialenosti boli upravené tak, aby umožnili zamestnancom udržiavať rozostupy min. 1,5 metra, dezinfekčné prostriedky sú všade dostupné. Ako preventívne opatrenie bolo prijaté nosenie ochranných rúšok zamestnancami.

“V tejto chvíli sa menej zaoberáme objemom výroby,” hovorí Harry Wolters. “Namiesto toho je na prvom mieste bezpečnosť našich zamestnancov vo výrobných závodoch DAF a Leyland. Preto objem výroby je stále relatívne nízky. Naplno sa rozbehneme, keď to bude bezpečné. Sme veľmi radi, že aj napriek tomu dokážeme zásobovať našich zákazníkov novými vozidlami, pretože doprava hrá životnú úlohu vo fungovaní spoločnosti.”

Je to z dôvodu, že v uplynulých týždňoch DAF maximalizoval úsilie spolu s dealerskou sieťou zabezpečiť fungovanie servisov a dodávku náhradných dielov pre svojich zákazníkov. Napríklad všetky servisy DAF zostali otvorené a asistenčné služby sú k dispozícii 24 hodín denne.  “ Servis je súčasťou našej DNA, vždy tu budeme pre našich zákazníkov.” hovorí Harry Wolters. “Všetci zamestnanci v DAF sú si vedomí, že bez dopravy nemôže spoločnosť fungovať.”